Pijnloos behandelen

[wpseo_breadcrumb]

Bij Praktijk von Brucken Fock kunnen wij u pijnloos behandelen door een combinatie van lachgassedatie en verdoving. Door de lachgassedatie voelt u zich ontspannen en rustig en door de (plaatselijke) verdoving voelt u niets meer van de behandeling. Meer weten over de pijnlozen behandelingen bij onze tandartspraktijk in Zoetermeer? Lees dan snel verder.

Voor jong en oud

Deskundig team

Lachgassedatie

Lachgassedatie is een veilige methode om rustiger te worden voor de behandeling. Met de lachgassedatie blijft u continu bij bewustzijn. Een van de grootste voordelen is dat het snel in- en uitwerkt. De sedatie wordt veelal gebruikt bij patiënten met (extreme) angst, bij patiënten met een hoge kokhalsneiging en bij patiënten met een lichamelijke of geestelijke beperking. Bovendien wordt het gebruikt voor het pijnloos behandelen van diverse gebitsproblemen.

Voordat het toedienen van het lachgas wordt gestart, wordt eerst alles besproken. Van de medische tot de tandheelkundige kanten, alles komt aan bod. Dit is ook het ideale moment om uw vragen te stellen en uw tandarts op de hoogte te brengen van mogelijk medicijngebruik en medische situatie. Hierdoor weet u zeker dat u de lachgassedatie op de juiste manier kunt ondergaan.

De eerste stap van de pijnloze behandeling is het passen van het neusmasker. Wanneer de tandarts voor u een passend masker heeft, wordt het mengsel van zuurstof en lachgas toegediend. Het mengsel wordt in verschillende stappen op uw behoefte afgestemd om de behandeling op de beste manier te ondergaan. Voor een volledig pijnvrije behandeling wordt vervolgens een verdoving toegebracht. Dankzij de lachgassedatie zult u de daadwerkelijke ‘prik’ van de verdoving nauwelijks tot niet voelen.

Tijdens en na de pijnloze behandeling

Het is belangrijk dat u tijdens de pijnloze behandeling continu blijft in- en uitademen door uw neus. Hierdoor blijft de werking van het lachgas gegarandeerd. Bovendien voorkomt dit dat er lachgas de behandelkamer in ‘lekt’. Dit betekent dat u tijdens de behandeling ook niet mag praten. Heeft u een verstopte neus? Dan kan de pijnloze behandeling dankzij lachgassedatie niet doorgaan. Meldt dit op tijd bij onze praktijk om kosten te voorkomen. Kunt u helemaal niet door uw neus ademenen? Lachgassedatie is dan helaas geen mogelijkheid voor u. Natuurlijk kunnen wij u wel gewoon verdoven.

Aan het begin van de behandeling kan het gevoel nog wat raar en vreemd zijn maar na een paar minuten voelt u zich doorgaans prettig, warm, ontspannen en wellicht wat zweverig. Veel patiënten vergelijken het met het aangename gevoel van een heel klein beetje dronken zijn: u voelt zich wellicht wat loom en afwezig. Deze manier van lachgas gebruiken is ongevaarlijk voor de gezondheid. Wij adviseren wel om af te zien van lachgassedatie bij zwangerschap of als u een zwangerschapswens heeft.

Na afloop van de pijnloze behandeling krijgt u vijf minuten lang 100% zuurstof toegediend. Dit zorgt ervoor dat het lachgas volledig uitgewerkt is. Wel adviseren wij om eerst nog 30 minuten niet deel te nemen aan het verkeer.

Tandarts zoetermeer

Pijnloze behandeling bij Praktijk von Brucken Fock

Wilt u een pijnloze behandeling ondergaan? Neem dan contact op met Praktijk von Brucken Fock. Bij onze tandartspraktijk zijn wij gecertificeerd voor het gebruik van lachgassedatie. Hierdoor bent u bij ons verzekerd van een goede dienstverlening. Heeft u nog vragen of behoefte aan meer informatie? Neem dan contact met ons op.